מכתב לבתי מארסל במלאות לה שישים ימים

בת הישוב הבדואי ואדי סלאמה שבגליל בעלת תואר שני בייעוץ ארגוני, מנהלת חברת "עמוד הבית: סקרים ומחקרים" העוסקת גם באירוח כפרי ובהכרת המורשת הבדואית באוהל בדואי. בתחילת לימודיה לתואר שלישי.

رسالة الى ابنتي مرسال

اليوم الاربعاء 23.05.2018

ابنتي الغالية اليوم مضى من عمرك ستين يوما ًها انا احتضنك واحدق بعينيك ، اتحدث اليك وكأنك تفقهينني .

أي ابنتي، أعدك انني لن اتدخل في طموحاتك لكني سأكون لك الام الموجهة والحنونة.

ايتها الغالية،  

كل فتاة في هذه الدنيا تطمح لأن تكون امرأةً قويةً؛ لأن المرأةَ القويةَ قادرةٌ على حماية نفسها من تقلبات الدنيا، كما أنها قادرة على مواجهة الحياة وصعوبتها بشدةٍ وصلابة، وتستطيع تربية أولادها ومنحهم القوة والإرادة؛ فالمرأة نصف المجتمع؛ فهي تلد وتربّي النّصف الآخر، لذلك كانت المرأة المجتمع بأكمله، كما أنّها أساس تربية الأسرة وتكوينها؛ فكلما كانت المرأة تتمتع بشخصيةٍ أقوى كانت قادرةً أكثر على مواكبة الحياة وتقلّباتها.

المرأه القوية تثق بنفسها جداً، وتمتلك شخصيةً لا تشعر بالنقص أبداً، بل هي شخصيةٌ قويةٌ، تتكلم بثقةٍ تامّة، وتتصرف بثقةٍ أيضاً، ولا تعرف الشخصية المهزوزة المتردّدة، بل حاسمةً في قراراتها، وتعبّر عن رأيها بكلِّ ثقة. تعرف هدفها في الحياة، وتحدد ما تريده بدقّة، وتسعى لتحقيقه بكافة الطرق دون أن تستمع إلى من يحاولون ثنيها عن تحقيق ما تريد، وفي الغالب تكون أهدافها واضحة ومحدّدة. تتسلّح بالعلم والمعرفة، وتسعى لنيل أعلى الدرجات العلمية، ولا تكتفي بالحد الذي يقف عند معظم الناس؛ بل تدرس وتجدّ وتجتهد لتنال الشهادات العليا التي تؤهلها لتكون امرأةً عالمةً، وتُعطي العلم للآخرين وتتفوّق عليهم. تهتم بتثقيف نفسها، وقراءة الكتب الفكرية والعلمية والأدبية والقصص والروايات؛ حتى تُغني مفرداتها وتغذّي معلوماتها، وتبني لنفسها خلفيةً ثقافيةً ممتازة، تُساعدها على الخوض في نقاشاتٍ علميةٍ وأدبيةٍ وثقافيةٍ دون أن تشعر بالخوف.

وها انا اتذكر يا ابنتي قول الشاعر:

" ربوا بنيكم ،علموهم، هذبوا فتياتكم، فالعلم خير قـوام "

سامحيني ان كنت قد ازعجتك او عكرت صفوة تفكيرك

ها انا متمنية لك حياة ملأها السعادة، الفرح، العلم والسلام

صديقتك\ امك نورس فطوم

מכתב לבתי  מרסאל

יום רביעי 23.5.2018

בתי היקרה, היום חלפו שישים ימים מהיום שנולדת, והנה אני מחבקת אותך ומתבוננת בעינייך, אני מדברת אלייך כאילו את מבינה אותי.

כן, בתי, אני מבטיחה לך שלא אתערב בשאיפותייך, אך אהיה לך האם המנחה ומלאת החמלה.

יקרה שלי,

כל נערה בעולמנו שואפת להיות אישה רבת עוצמה;  כי אישה חזקה יכולה להגן על עצמה מפני תהפוכות החיים, היא יכולה להתמודד עם החיים ועם הקשיים הנקרים בדרכה בעוצמה ובכוח עמידה. היא יכולה לחנך את ילדיה ולהעניק להם את הכוח ואת הרצון.

שהרי האישה היא חצי מהחברה. היא זו שיולדת ומחנכת את המחצית השנייה. ועל כן האישה היא בעצם החברה כולה. היא הבסיס של חינוך המשפחה ויצירתה. ככל שהאישה בעלת אישיות חזקה יותר, היא יכולה להתאים את עצמה יותר  לחיים ולתהפוכותיהם.

אישה עוצמתית מאמינה בעצמה מאוד, היא בעלת אישיות שאף פעם לא יודעת מחסור. זו אישיות רבת עוצמה המדברת בביטחון מלא, ומתנהגת בביטחון רב. היא אינה חלשה ומלאת לבטים, אלא החלטית ומביעה את דעתה בביטחון ובנחרצות.

היא יודעת מהן מטרותיה בחיים, קובעת מהם רצונותיה באופן מדויק וחותרת למען הגשמתם בכל הדרכים, מבלי להקשיב לאלה המנסים להניא אותה מלהגשימם. 

ועל פי רוב מטרותיה ברורות ומוגדרות.  

היא מצטיידת בלימוד ובידע, ושואפת להשיג את ההישגים הלימודיים הגבוהים ביותר. היא אינה מסתפקת בתקרת הזכוכית המגבילה את רוב האנשים, אלא שוקדת על לימודיה ומשקיעה על מנת להצליח להשיג תעודות בלימודים גבוהים, כאלה שיכשירו אותה להיות אישה משכילה, שתעניק מהשכלתה לאחרים ואף תעלה עליהם בהשכלתה. חשוב לה לרכוש השכלה לעצמה, לקרוא ספרי הגות, מדע, ספרות יפה, סיפורים ורומנים, על מנת שאוצר המילים שבהם יעשיר אותה ואת עולם התוכן שלה. ובכך היא תבנה לעצמה רקע תרבותי עשיר ואיכותי, שיסייע לה להשתתף בדיונים מדעיים, ספרותיים ותרבותיים ללא מורא.

והנה אני נזכרת, בתי, במאמרו של המשורר:

"חנכו את בניכם, לדמו אותם, למדו את בנותיכם תרבות מהי, שכן הידע הוא הבסיס האיתן ביותר"

סילחי לי אם הטרדתי את מנוחתך או העכרתי את צלילות מחשבתך. אני מאחלת לך חיים מלאי אושר, שמחה, ידע ושלום.

חברתך/ אימך נורס פטום

שיתוף המאמר:

Facebook
WhatsApp
Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *